Hoe kan ik online meer klanten genereren? Deze week: Een goede website

06

MAART, 2019

Tegenwoordig is het internet een goede manier om nieuwe klanten te genereren en van potentiële klanten daadwerkelijke klanten te maken. Maar hoe doe je dat precies? Wij geven je 3 handige tips: Vandaag – een goede website

Vanzelfsprekend: als je online wilt slagen heeft jouw onderneming een website nodig. Op deze manier kan een potentiële klant informeren over jouw bedrijf, dienst of product en kan beslissen of hij of zij in contact met jou wil komen of toch liever naar de concurrentie gaat. Maar wat maakt nou een goede website?

SNELHEID EN MOBIELE VRIENDELIJKHEID

Vind jij het leuk om op een trage website te surfen? Nee? De bezoekers van jouw website evenmin. Daarom is het belangrijk dat je de laadsnelheid van je website in de gaten houdt en eventueel optimaliseert. Dit kun je bijvoorbeeld doen door afbeeldingen met weinig kb te uploaden. Bovendien is het belangrijk dat je de vormgeving is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten (smartphones en tablets), oftewel dat je website responsive is. Wat is de reden hiervan? De mobiele bezoekers spelen een belangrijke rol met betrekking tot de ranking bij Google. De zogenaamde Mobile First Index is beslissend voor de positie van de website in de Google ranking.

VERTROUWEN EN CONTACT MOGELIJKHEID

Het is belangrijk dat de bezoeker van je website aan jouw teksten kan herkennen dat jij een expert in je vakgebied bent. Dit kun je laten zien door middel van informatieve teksten of de integratie van bijvoorbeeld kwaliteitszegels of certificaten. Daarnaast is het zinvol de bezoeker een eenvoudige manier van contactopname te bieden middels een contactformulier.

Of je je website zelf maakt of door een professional laat bouwen en ontwerpen, hangt af van verschillende factoren. Ervaar meer over het maken van een eigen website in onze blog: 6 Tips voor het opzetten van je WordPress Website

CONCEPT EN DOEL

Welke informatie bevat je website en wat wil je met je website bereiken? Houd altijd rekening met de behoeftes en wensen van jouw doelgroep en stem de inhoud hierop af. Het leveren van relevante informatie maakt of jouw website nuttig is voor een potentiële klant of niet. Hierbij is het belangrijk rekening te houden met de hoeveelheid tekst. Te veel tekst werkt ontmoedigend en je potentiële klant gaat naar de concurrentie. Als je website snel wordt verlaten heeft dit eveneens slechte invloed op de ranking in Google, waardoor jouw website slecht scoort in de rangorde.

ONTWERP EN GEBRUIKERSVRIENDELIJKHEID

Het ontwerp van jouw website moet passen bij de huisstijl van je bedrijf, maar moet vooral de doelgroep aanspreken. Bovendien is het erg belangrijk dat de bezoeker makkelijk zijn weg op de website kan vinden. Deel de inhoud zo in dat de lezer graag blijft lezen. Tip: Breek de tekst op met grafische elementen. Op deze manier trek je de aandacht van de bezoeker.

IN HET KORT: HOE BEREIK JE NIEUWE KLANTEN MET EEN WEBSITE

– Een concept opstellen en doelen stellen
– Breng inhoud en ontwerp op één lijn met je doelgroep
– Besteed aandacht aan de laadtijd, optimaliseer je website voor mobiele apparaten
– Creëer vertrouwen en zorg voor een gemakkelijke manier om contact op te nemen

Een professionele website is de eerste stap – Volgende week komt de volgende stap, om nog meer klanten online te bereiken.